Zavarovalnica je ustanova, ki že stoletja nudi zavarovanje oseb in osebnega premoženja.
Zavarovalnica je nastala pred stoletji z namenom varovanja oseb in premoženja. Šlo je za potrebo po varovanju, ki je temeljila na pretečih nevarnostih. Takratna zavarovalnica je bila seveda v marsičem drugačna od današnje. Vendar so osnove, ki jih ima danes zavarovalnica danes, ostale praktično nespremenjene. Tako nekoč kot danes zavarovalnica nudi varovanje oseb in premoženja preko vplačanih premij. Vsaka zavarovalnica premije oblikuje skladno z zakoni in predpisi. Več svobode ima pri ustvarjanju različnih zavarovalniških produktov. Ti se spreminjajo skozi čas. Danes poznamo razne oblike zavarovanj kot so nezgodno zavarovanje, zavarovanje za tujino, zdravstveno zavarovanje, dopolnilno zdravstveno zavarovanje, zavarovanje za mlade ter druga zavarovanja. Na prvi pogled so nezgodno zavarovanje, zavarovanje za tujino, zdravstveno zavarovanje, dopolnilno zdravstveno zavarovanje, zavarovanje za mlade ter druga zavarovanja med seboj različna.
Zavarovanci izberejo nezgodno zavarovanje, zavarovanje za tujino, zdravstveno zavarovanje, dopolnilno zdravstveno zavarovanje, zavarovanje za mlade ter druga zavarovanja s točno določenim namenom. Izbrano zavarovanje jim zagotavlja točno določene pravice. Zato je potrebno nezgodno zavarovanje, zavarovanje za tujino, zdravstveno zavarovanje, dopolnilno zdravstveno zavarovanje, zavarovanje za mlade ter druga zavarovanja pred sklenitvijo proučiti. Ker nezgodno zavarovanje, zavarovanje za tujino, zdravstveno zavarovanje, dopolnilno zdravstveno zavarovanje, zavarovanje za mlade ter druga zavarovanja lahko nudijo različne pravice in dolžnosti zavarovancu. V primeru nejasnosti mu lahko pomaga zavarovalnica ali njen zastopnik, to je zavarovalniški agent . Predvsem je pomembno, da je zavarovanec pred sklenitvijo natančno seznanjen z vsem, kar mu ponujeno zavarovanje nudi. Zavarovanec pri tem ne sme biti skop z vprašanji na nejasnosti. Vprašati je potrebno vse, kar mu ni jasno. Pri tem se ne sme sramovati, če je vprašanje postavljeno poenostavljeno ali z ne najbolj primernimi izrazi.
Zavarovalnica ali njen zastopnik, to je zavarovalni agent, mora v tem primeru delovati profesionalno, kar pomeni, da je mogoče tudi preko takšnega načina komuniciranja skleniti dobro zavarovanje.